Fakhri & Mila

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Muhammad Muadz Hero No.1

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Muhammad Mus'ab Hero No.2

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Muhammad Nukman Hero No.3

Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers

Nuwairatul Iman

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Jun 28, 2005

oh bebeh ... i'm free

alhamdulillah segala rintangan jikken telah berakhir sepanjang aku berada di Oita ni ... pagi tadi signature terakhir dari tsuchida sensei membuktikan aku telah menamatkan semua jikken yang perlu disettlekan sebelum menamatkan pengajian di sini ... biler teringat balik zaman betapa seksanya dengan repot dan jerit pekik sensei marah time wat jikken ... memang rase nak benti bajar jek ... alhamdulillah banyak support dari mak ayah , adik adik dan teman-teman ... whuppsss ! lupe .. tutor tersayang Kajiwara kun ... hihihi ...

Aku rase nak citer balik pengalaman perit time jikken dulu tu kat sini ...

1. Sensei sengaja membuli kitorang suh tulis report dengan pen hitam ... setiap jikken tak kurang 10 pages ... tak termasuk graf yang bermuka surat tu ... syarat utama tak bleh pakai liquid paper dan sebarang jenis pemadam .. sebijik kanji salah .. salin balik satu page .. sampai bengkak bengkak jari menulis report jikken .. tak sempat nak study subject lain sebab terlalu concentrate dengan report jikken 10-12 bijik satu sem ..

2. Sem lepas kitorang kena buat 2 jikken seminggu ... memang tak cukup tangan nak buat ... sedangkan sebijik jikken seminggu pun tak cukup tido .. lagi laaaa 2 bijik ... purata tidur malam aku cume 2 atau 3 jam sehari ... sekadar rehatkan badan kejap sebelum sambung lagi ...

3. Kalau sekali hantar boleh lepas takpe la ... bergantung pada sensei ... ade pernah tu .. 8 kali aku hantar die still tanak terima .. ade je kesalahan yang die carik ... sampai dah merah mata aku pi antar jugak baru die nak terima .. aku tak faham .. nape die tak carik je terus semua kesalahan tu biar aku repair skali je .. repair satu carik lagi salah lain .. aku benci ... sengaja nak nyusahkan aku .. dengan time tu banyak paper nak exam ... takde ati perut sensei tu ..

4. Dah lali telinga aku kena kutuk ngan sensei jepun ni ... " Awak ni bajar ape aaa ?? bahasa jepun lintang pukang .. awak punye bahasa jepun ni bukan level university tau ... gi balik bajar bahasa jepun dulu baru dtg balik jumpe saye .. " :( .. sedih sangat ... aku dah berusaha sebaik mungkin .. bukannye aku tak faham ape yg die cakap .. cume kekadang ade la menda yg aku tak tertangkap ape die cakap .. pastu nak jawab balik soklan die .. secepat org jepun mane la mampu ... aku tak faham betul nape diorang tak boleh nak letak diri diorang kat tempat foreign student .. aku doakan semoga anak diorang nanti datang mai bajar kat mesia dan aku jadi senseinye pulak .. tau la aku nak buat ape ..

5. Memang aku tak baper faham jikken yang aku buat .. aku sekadar menyiapkan takat mampu jek .. tapi aku stress .. sebab buat menda yang aku tak faham .. tak sempat nak bajar sume .. subject dalam kelas pun tak sempat nak study balik semua .. sebab masa tak mengizinkan .. sampai satu tahap aku mmg rase nak benti dah .. aku malas dah .. benci nak buat menda yg aku tak faham .. aku takut aku tak bleh nak face dunia luar bile dah keja nanti .. especially kalau aku jadi engineer .. mane la aku faham sangat litar litar dan hukum hukum electrical nie .. aku harap ade yang dapat membantu aku time dah keja nanti ...

kepada kohai-kohai tersayang ... gambatte ne .. melalui zaman - zaman perit di skolah .. but believe me .. dan lepas semua baru perasan .. dengan menda ni la anda belajar pelbagai perkara .. bukan pasal study jek .. kehidupan , pengorbanan , dan macam macam lagi .. kekadang mmg dtg rase nak marah , stress , dan rase tak mampu nak teruskan ... tapi sebenarnye anda boleh .. kalau tak anda takkan terpilih datang ke nihon ni ... you've been selected from best of the best .. jangan sia sia kan peluang yang ade ni .. ramai lagi teman teman kat mesia yang besusah payah carik duit nak sambung belajar .. yang penting kena usaha .. kejayaan takkan datang bergolek .. tanpa usaha dan doa ... kejayaan sukar dicapai .. heheh

ewahhh .. cakap cam aku power jek .. selagi belum grad .. banyak menda yang perlu dihadapi .. aduihh .. mampu ke aku nie .. risaunye .. doakan yek ...

卒業できるように!!

p/s : kepada teman-teman sekeliling .. gomennasai ne bile sesekali tu nampak saye muram atau takde mood atau nampak cam bengang-bengang ke yang menyakiti hati kalian ... sebenarnye bukan marah kat korang .. time tu mesti tgh tensyen repot jikken tu .. :D

ごめんなさいね!

No comments:

Post a Comment

Sponsor Kami