Fakhri & Mila

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Muhammad Muadz Hero No.1

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Muhammad Mus'ab Hero No.2

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Muhammad Nukman Hero No.3

Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers

Nuwairatul Iman

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Jan 15, 2006



Semangat Tahun Baru

Walaupun dah masuk 15 Januari 2005 rasenye belum terlambat untuk cerita tentang azam tahun 2006 ni. Tahun 2006 ni insyallah akan menjadi suatu titik permulaan bagi aku ... yosshhh azam baru .. heheh semangattt bangattt nih .. ahaks !

1. Yang teramat-amat penting ialah mempertingkatkan diri dengan amal ibadah dan mencari keredhaan Allah .. nampak macam senang tapi azam ni lah tetiap tahun ade tersemat dalam hati tapi masih rase belum jumpe .. aku harap tahun ni memberi turning point kepada aku untuk meneruskan pencarian iman yg hakiki .. harapnya kat mesia lagi senang untuk aku carik ape yang dicarik selama ini .. Semoga Allah SWT permudahkan hamba-Nya yang kerdil lagi dhoif ini ..

2. First of all of coz la nak abehkan thesis aku within this one and a half month. 24/2 /2006 submit .. 2/3 /2006 presentation .. then habislah kerja kerja aku sebagai student kat Oita University ni insyallah .. tolong doakan ye .. and lepas settle semua harapnye dapat lah aku menggenggam segulung ijazah yg menjadi idaman setelah 4 tahun bertungkus lumus meredah onak duri kat oita nih .. ewahh !!

3. Second ... 4/4/2006 bermulalah kerjaya aku sebagai Engineer di salah sebuah kilang di mesia yang diberi nama PIONEER (M) SDN BHD .. insyallah .. aku berazam untuk menjadi seorang pekerja yang berwibawa .. azam baru takmo tensyen-tensyen .. kerja dengan penuh semangat.. yoshhh aja aja fighting !!! ( tgh pk nak duk muor ke nak ulang alik pontian-muor .. adehss penat deh kalo ulang alik tetiap ari .. )

4. Nak carik balik 'alumni' kat mesia dan dekirudake keep in touch dengan mereka ... Kalau ade sesape pihak 'alumni' yang terbace entry ni tolong la carik balik saye supaya benang yang diikat tidak terputus ... :p

5. Within a month saye mesti membace satu buku .. tak kire lah buku ape pun as long BUKU .. untuk memupuk minat membace dan melatih diri mencintai ilmu .. hihihi .. so within a year i've had read 12 books at least... yoshh yakin boleh !!

6. Yang ni tak bleh tulis sini .. Hi Mi Tsu .. shhhhhhh !!! .. ahaks !! ( biarkan aku dan *** yg tahu .. hahahah poyo tak )

7. Jadi anak yang baik ... tetiap minggu dekirudake balik kampung .. ( woo woo balik kampung .. )

8. Jadi kakak yang baik pada adik adik ..

9. Bisnes berjalan lancar .. ( dalam perancangan .. ahaks ! )

Kay lah .. rasenye ni je azam penting yang perlu aku recall sokmo supaya tak terlepas pandang .. yang lain lain banyak lagi .. tapi biarlah aku simpan sengsorang jek ... yang penting azam dan buat .. bukan cakap je lebih .. tindakan ampehs ... orang putih kate .. ACTION SPEAKS LOUDER THAN WORDS .. ada faham ka ?? ahaks !!

*mengong* (#*_*)

No comments:

Post a Comment

Sponsor Kami