Fakhri & Mila

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Muhammad Muadz Hero No.1

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Muhammad Mus'ab Hero No.2

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Muhammad Nukman Hero No.3

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

May 28, 2006

Kije oh Kije .. !!!

Dah sebulan aku tak mengadap PC ni untuk membuat penyelenggaraan blog tersayang. Lagipun aku tau takde sape pun mai dtg bace .. aku syok sendiri je menulis .. Sekadar mengisi kekosongan .. nak menulis diari mane larat nak menulis .. sumer main type je skrang nih ..

Aku rase makin seronok bekerja di Pioneer nih. Walaupun company ni tak besar dan gaji yg diberi pun chiputtt jugak .. tapi alhamdulillah suasana bekerja di sini menarik ... aku belu diberi tugas khas melainkan tolong kerja orang .. so aku belu dapat rase keja engineer yang sebenar ..

Oh ye aku rase tertarik nak bercerita tentang satu rancangan terbaru kat TV9 yg baru mula beberapa minggu lepas .. AKADEMI AL-QURAN .. alhamdulillah aku rase impressive sangat rancangan ni .. die buat ala-ala akademi fantasia yang bebudak muda dok tak sabar-sabar nak nengok musim ke-empat nih sampai kawin pun bleh tangguh ( ahaks! sape dgr radio tuttt* tau la ) ... heheh

Kalau dulu ada banyak cadangan, respon dan pelbagai persoalan mengapa TV mesia tanak buat rancangan akademi yg mengajar membaca al-quran dengan taranum dengan tajwid yg betul dan sebagainya .. sekarang terbukti alhamdulillah tv malaysia mampu melakukannya .. dan aku bangga tengok ramai jugak remaja-remaja Islam yg berusaha keras nak masuk akademi al-quran nih ..

Dan aku nampak mereka yg terpilih ni memang betul-betul dipilih ... best of the best la orang kate .. kalau tengok respon diorang masa dapat berita terpilih masuk akademi pun .. alahai .. tawadukkknye bebudak nih .. jelas kegembiraan terpancar di wajah tapi cara mereka meraikan kegembiraan tu lain berbanding mereka yg terpilih masuk `akademi` lain tu .. alhamdulillah di harapkan mereka mereka ni la yg akan menyambung warisan ustaz ustaz dan ustazah ustazah untuk mengajar warisan akan datang tentang kepentingan Al-Quran dan Sunnah ..

Cume rancangannye agak pendek ... Nape die bagi peserta bace kejap sangat .. selingannye sket punye la panjang .. tak puas dengar diorang bace .. uwaaaa tv9 ... tolongla siarkan diorang bace panjang sket .. baru nak menghayati dah kuar selingan nasyid .. adoiiii .. sabo je la ..

Eh ok la dah ngomel panjang .. nak tidur dah .. oyasumik .. !!

No comments:

Post a Comment

Sponsor Kami