Fakhri & Mila

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Muhammad Muadz Hero No.1

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Muhammad Mus'ab Hero No.2

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Muhammad Nukman Hero No.3

Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers

Nuwairatul Iman

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

May 3, 2006

Hisashiburi ..

Tetengah ari camni memang mengantukkan. Rehat pukul 10 tadi dah makan nasik goreng sepinggan dan biasanya kalau dah makan tu, lunch nanti aku skip .. Sejak pindah dari umah atok, sistem pemakanan dan juga pencernaan agak kurang memuaskan .. ye la kalau kat umah atok sarapan pagi disediakan, balik kerja ade minum petang dan begitu juga dinner disediakan.. Lunch pun diberi bekal.. Bayangkan betapa ‘sihat’ nye aku duk kat umah atok .. dah berbuih mulut aku cakap ,

" Takyah la susah-susah tok, air air manis tu takyah buat.. mila minum air kosong je , bekal pun takyah, nanti kat ofis bleh makan kat caf? "

Dan setiap kali tu jugak la jawapan atok ,

" Takde susahnye, ape atok makan ngko makan .. jgn segan segan, bukan susah mane pun .. menda memang dah ade "

Ermm .. dan akhirnya aku buat keputusan untuk berdikari. Baru minggu lepas aku pindah ke rumah sewa RM175 sebulan. Aku duk dengan sorang member lagi cikgu skolah menengah .. Alhamdulillah setakat ni aku rase takde masalah, rumah pun bersih dan kemas even though belum begitu lengkap, brg brg basic sumer dah ade seperti peti sejuk, katil, TV .. mesin basuh je takde tapi tu bukan masalah besar kalau aku rajin membasuh setiap ari .. hehe

Kerja camne ? Biase je .. skrang aku rase makin seronok kerja kat sini. Baru sebulan aku kat sini, alhamdulillah aku rase dah separuh kilang aku kenal , walaupun tak kenal nama , kenal muka pun jadi la .. dan aku sedang berusaha untuk cuba mengenali lebih ramai kawan kawan kat sini. Setiap kali kuar gi toilet ade je jumpe member yang kenal aku .. walaupun hanya dengan senyuman, aku rase itu pun dah cukup memberikan aku semangat untuk terus berkhidmat disini.

Berita yang paling menggembirakan aku ialah apabila mendapat berita Ida satu satunye adik pompuan aku tu dan sorang lagi sepupu kitorang dapat matrik kat Tangkak, near to this factory ( not very near, tapi kire ok la ) means aku ade la geng kat sini. Agak agak bosan aku ade geng nak lepak .. hehe sonotnye balik tanahair dekat ngan mak bapak dan adik adik .. takde la aku bosan duk muar ni sengsorang.

Okay lah aku rase sampai sini dulu bebelan aku kali ni sebabnye aku nak gi surau jap nak tido .. ngantukss bangatttt deh ..

No comments:

Post a Comment

Sponsor Kami