Fakhri & Mila

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Muhammad Muadz Hero No.1

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Muhammad Mus'ab Hero No.2

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Muhammad Nukman Hero No.3

Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers

Nuwairatul Iman

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Nov 12, 2010

Selamat Jalan Sayangku

Alhamdulillah semalam jam 9.50 pm, suamiku selamat sampai ke apartment penginapannya di Norway untuk menjalani training selama sebulan setengah di sana. Cuma aku yang masih antara percaya dan tidak, bila pertama kali berjauhan dengan suami sebegini lama, aku jadi gundah gulana. Mampu ke aku nak hadapi semua tanpa abang di sisi ? Mampu ke aku nak lalui keadaan kalau-kalau anak demam ? Bila barang dapur habis, aku yang kena pergi sendiri beli .. yang biasanya memang suami yang bertanggungjawab menyiapkan segala keperluan harian. Aduhhh, sakitnya jiwa bila berjauhan dengannya. Sehari bagai setahun lamanya.. ewah !! 

Bukan tak kuat nak menjalani kehidupan bersendirian dengan anak-anak, cuma mungkin aku ni terlalu dimanjakan. Itulah kata orang, sayang isteri tinggal-tinggalkan. Tapi , hwaaaaaaaaa ... "Janganla tinggalkan yang lama-lama, bang .... rindu bangat nih... " 

Kalau lah tiket kapal terbang ke Norway tu seribu dua, dah lama aku ikut terbang skali. Aduhhh bila dikira-kira plus minus RM10k .. mane lah aku nak korek duit .. lagi pulak skrng ni tgh winter .. nak kena belikan pulak baju sejuk anak-anak lagi .. aaahh lupekanlah hajat nak ikut abang ke sana. 

Takpelah bang, yang sabar je menanti kepulangan abang di sini. Moga-moga bila abang pulang nanti barulah rasa rindu yang dah lama hilang kembali semula dan harapannya dari situ bermula satu kebahagiaan  baru yang telah lama kita abaikan. Kata orang, bila ada depan mata buat 'deekkk' je .. aa bila takda baru padan muka .. adoyaiii .. kena kat diri sendiri la nih .. 

'Abang ............ balik la cepat ... !!! " 

No comments:

Post a Comment

Sponsor Kami