Fakhri & Mila

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Muhammad Muadz Hero No.1

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Muhammad Mus'ab Hero No.2

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Muhammad Nukman Hero No.3

Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers

Nuwairatul Iman

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Jun 9, 2005

kisah sorang penghantar suratkhabar ..

perrghhh .. 7 jam duduk dalam lab ni ... boleh pengsan dibuatnye ... akhirnya siap satu kerja .. ade 4 lagi report nak kena siap .. 3 perlu disubmit esok .. mesti tak sempat nye la .. takpe la aku buat takat mampu jek ... yang mane tak mampu .. sori la sensei .. hehehe

wooo baru teringat .. esok 10hb .. bermakne esok adelah hari gaji aku .. muehehehe ni yang rase best nie .. walaupun tetiap ari bangun pagi rase cam nak benti je keja sbb tak larat nak bangun pagi dah .. sedar tak sedar dah cukup lagi sebulan .. sayang la plak nak benti keja tu .. bukan senang nak dapat keja cenggitu .. nasib aku baik .. alhamdulillah bos faham dan bagi aku rumah taman je .. ade la dalam 5 bijik umah yang aku perlu panjat tangga .. yang lain aku cume perlu masukkan dalam posbox pagar rumah je ..

kalau dulu aku amik mase dalam 2 jam jugak nak abeh kan 2 taman ... tapi saiking alhamdulillah boleh abeh dalam 1 jam setengah .. cepat abeh cepat balik umah ... cube bayangkan sehari kerja sejam setengah je .. tapi gaji same ngan org kerja sehari 6 7 jam .. cumenye keja aku ni takde cuti la .. sebulan sehari je cuti .. tapi kalau aku ade hal dan mintak cuti .. die bagi .. aku cuti sehari , 2 hari mahupun 5 hari .. die cume tolak sket dan gaji akhir bulan tetap same ... amcam .. menarik tak ???

heheh ... aku tertarik dengan masyarakat jepun ni ... aku kerja bangun dalam pukul 330 .. lepas subuh terus gi kerja .. dalam pukul 4 dah ade makcik-makcik dan pakcik-pakcik jepun yang berjogging ... kalau tak jogging pun diorang jalan ... tetiap ari aku akan jumpe pakcik makcik yang same ... kuat betul semangat diorang .. ade yang jalan suami isteri ... ade yang jalan sorang .. naik bukit turun bukit .. jauh plak tu .. tapi tetiap ari aku tak miss .. mesti jumpe diorang ... kalau kat mesia mungkin ade org buat tapi tak ramai la kot ( kat kampung aku lah .. kat tempat lain aku tatau ) ... hehehe ... pastu dalam pukul 5 plak dah nampak pakcik pakcik yang bawak pet ( inu ) derang jengjalan ... ramai plak tu .. bukan sesikit nye .. sepanjang jalan mesti terserempak dengan pakcik makcik yg dah tua-tua .. ade yg dah bongkok bongkok pun still jalan lagi ... hebatkan diorang ... ??

esok kije lagi .. jumpe lagi pakcik makcik tu .. muehehehe ... yang pasti aku slalu lumbe ngan penghantar surat khabar dari syarikat lain .. aku katteni buat satu checkpoint .. sape sampai dulu die menang ... kalau aku kalah maknenye aku lewat ah tu ... heheh

ape aku mengarut nie ???

No comments:

Post a Comment

Sponsor Kami