Fakhri & Mila

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Muhammad Muadz Hero No.1

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Muhammad Mus'ab Hero No.2

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Muhammad Nukman Hero No.3

Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers

Nuwairatul Iman

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Apr 25, 2006

Mulai semalam aku ditempatkan di AI ( Auto Insert ) Division dimana di kawasan ini PCB akan diinsert secara auto menggunakan mesin bertaraf tinggi . Perrghh bunyi macam power abeh aaa .. tapi memang power pun . Kagum aku nengok mesin beso beso tu insert small components such as resistance, capacitors, and etc .. Technology is basically from Japan and we just duplicate them and transfer to our machines .. tapi betapa hebatnye manusia boleh berfikir camtu .. tu la .. manusia ni kalau menggunakan otak ke jalan yang betul memang la baik kesannya kan …
Disebabkan aku pusing semua department maka aku diberi peluang untuk melihat environment bekerja di setiap department. Satu peluang yang sangat berharga kerana aku dapat melihat sendiri cara orang Malaysia bekerja dan dapat membuat perbandingan di antara setiap department. Ada beberapa fakta menarik yang berjaya aku kesan sepanjang aku bekerja di sini .. Nak tahu ?

Kaki kipas ? aaa ni biase la .. dulu sebelum masuk keja aku ingat tipu je rupenye memang betul nampak and here yang paling aku nampak is chinese girl la yang rajin mengipas .. agaknye bos panas la kot .. hikhik .. rajin betul beliau-beliau tawaf satu ofis tetiap ari untuk mengipas .. nak kate panas tak jugak la sebab ekon 24 hours .. hahaha .. aku rase bleh kire sehari bape jam je die duk kat meja die buat keja .. jam jam lain banyak melepak di meja orang berborak, bertanya, mintak sign ( yg patut bleh amik mase seminit je jadi 10 minit ijou sbb byk borak dr keja .. huhuhu ) ade byk method la sbnrnye nak mengipas nih . ade jugak yg jenis depan bos rajin tahap gaban la .. bos ilang die pun ilang .. ade jugak yg guna method tu .. hahaha ..

Okay next is .. rajin bercakap .. tapi tidak dapat dinafikan la memang orang melayu rajin bercakap .. especially malay girl la .. topiknye pelbagai .. yang paling best menyuarakan rasa ketidakpuasan hati sendiri la .. by the time aku pusing semua department .. nampak la mane dept. yg tak puas ati dept. mane .. sape ckp pasal sape .. aduihhhh .. tapi depan depan diam kelu membisu tanpa bicara plak .. ish ish ni la attitude yang patut ditinggalkan oleh kite-kite nih .. same same keja watpe nak cakap-cakap blakang .. susah la org melayu nak maju kalau memasing ade dengki dengki .. ermmm .. tapi aku tak rase masalah ni hanya berlaku di tempat aku je sbb banyak citer aku dgr keja kat memane pun lebih kurang je ..

Tadi all points tak best .. let me give one good point yang aku rase kagum dengan man-power kat sini .. kalau lelaki-lelaki memang kerja bleh salute aaaaa .. tak kire malay ke chinese ke indian ke they all keja memang sehabis daya untuk memajukan syarikat .. balik toksah cakap aa .. loceng bunyi kul 6 … tak nampak pun sesape yg bersiap sedia utk pulang .. biasanya kalau production tgh jalan .. kul 10 11 tu biase lah .. gaji tak besa mane sangat tapi keja sanggup berhempas pulas .. tak menang tangan aku rase kalau tgk cara diorang buat keja .. mungkin sbb mereka sedar tanggungjawab besar sebagai lelaki .. part ni memang aku kagum la tgk lelaki lelaki melayu .. !!

Kay lah aku rase sampai sini je la kot aku melalut .. ni pun curik-curik main net gak nih .. aiii camne la company nak maju kalau ramai org cam aku .. huhuhu ..

No comments:

Post a Comment

Sponsor Kami