Fakhri & Mila

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Muhammad Muadz Hero No.1

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Muhammad Mus'ab Hero No.2

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Muhammad Nukman Hero No.3

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Aug 14, 2010

Muadz semakin matang

Lama betul tak edit blog ni. Tak sempat langsung nak bukak pc, sibuk dengan anak anak ... Muadz semakin petah bersembang sampaikan kadang-kadang buat aku gelak besar.. Ni kisah sebelum tidur tghari tadi... sengaja aku tanya soalan ni pada dia dan jawapan dia memang memeranjatkan aku dan membuatkan aku ketawa terbahak-bahak tadi .. 

Ibu : Muadz, Muadz sayang ibu tak ?
Muadz : Sayang.
Ibu : Sayang sampai bila ?
Muadz : Ermm, sampai pukul lima ... 

Haaaaa .. ape kejadahnya pukul 5 peginye .. maklumlah orang baru belajar nombor .. aduyaiii anak ibu .. geli hati aku nengok keletah Muadz nih ..

Sebagai abang, Muadz sangat pandai melayan Mus'ab. Tapi kekadang caranya je tak berapa nak betul. Jenuh jugaklah nasihat tapi alhamdulillah sekarang ni dah banyak jugak nasihat yang masuk ke dalam mindanya .. 

Sekarang ni kalau nak naik atas dia mesti pesan kat ibu dulu .. 

"Ibu, Muadz naik kejap je tau. Nanti Muadz turun balik, teman ibu"

"Ibu tak takutkan ? Takpe, Muadz ade"

Anak ibu... anak ibu ... 
Disebabkan ibu selalu sangat marah dia, bila sekali sekala ibu tak marah, Muadz naik pelik ... 

"Ibu...ibu tak marah Muadz ke ?"

Sayu pulak hati ibu ni bila si anak tanya macam tu .. kekadang sambil main-main tiba tiba Muadz datang kat ibu ... 

"Ibu, Muadz minta maaf" ... "Kenapa minta maaf?" ..."Saje, minta maaf ye......" 

Hwaaaa... sucinya hati sikecilku ini...


Sayang ibu

Jalan-jalan Putrajaya...adik Mus'ab lupa pakai kasut..hwaaa
 

No comments:

Post a Comment

Sponsor Kami