Fakhri & Mila

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Muhammad Muadz Hero No.1

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Muhammad Mus'ab Hero No.2

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Muhammad Nukman Hero No.3

Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers

Nuwairatul Iman

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Nov 14, 2005

Bicara ...

Bila hati berkata-kata , mulut mula ingin bicara. Namun setiap kata-kata mungkin diselaputi dosa. Hati menghalang untuk terus berkata namun nafsu mengatasi segala. Beginilah hidup manusia yang tidak lepas dari mengatakan tentang sesuatu. Kadang-kala kita lupa anugerah pancaindera yang Allah kurniakan itu hakikatnya bukan untuk mengatakan sesuatu yang tidak baik tetapi dianugerahkan Allah SWT untuk berbicara tentang amal ibadah dan zikrullah.

Nasihat untuk diri ini .. semoga Allah pelihara diri dari sebarang salah bicara. Tidak dapat tidak , ada jua tersalah kata namun aku hanya manusia biasa. Ya betul , diam lebih baik dari berkata-kata... Bila manusia berkata-kata banyak yang salah dari betulnya .. jika diam membuatku bahagia maka bisaku lakukannya semoga hidup ini lebih aman damai hendaknya ... :)

Abu Thalhah : "Ketahuilah bahwa sesungguhnya kehidupan dunia itu adalah permainan dan suatu yang melalaikan, perhiasan dan bermegah ? megahan antara kamu serta berbangga ? banggaan tentang banyaknya harta dan anak, seperti hujan yang tanam ? tanamannya mengagumkan para petani, kemudian tanaman itu menjadi kering dan kamu lihat warnanya kuning kemudian menjadi hancur. Dan di akhirat nanti ada adzab yang keras dan ampunan dari Allah serta keridhaan-Nya. Dan kehidupan dunia ini tidak lain hanyalah kesenangan yang menipu” (QS Al Hadid : 20)

Abu Thalhah: "Sedang kehidupan akhirat adalah lebih baik dan lebih kekal” (QS Al A’la : 17)

No comments:

Post a Comment

Sponsor Kami