Fakhri & Mila

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Muhammad Muadz Hero No.1

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Muhammad Mus'ab Hero No.2

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Muhammad Nukman Hero No.3

Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers

Nuwairatul Iman

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Nov 25, 2005

Orientation Part II

Kali ni aku nak sembang hari-hari seterusnya aku dibawa berjumpe senpaitachi dan aktiviti biasa utk student baru sampai jepun ... yang paling aku takleh lupe saat pertama kali bersua muka dengan semua senpaitachi yang almostnye adalah lelaki ... mase tu aku dibawak ke rumah senpaitachi di Hayak ... gelabah tak hengat aaa time tu .. aku ngan kak sal bawak seperiuk kari telur , kak aisyah plak bawak kari daging ke kari sayur aku tak ingat .. kak fuza aku tak ingat plak bawak ape time tu .. mase tu malu lagi ngan kak fuza sbb tak baper sembang lagi ngan die .. ahaks ! ... masuk masuk je umah dengar suara senpai laki tgh sembang-sembang ... yang aku ingat time tu ade ialah matde, sendai, pnut, abg tasmim, fariq, kachung, belit, abo, bachok dan haizuan ... yang pompuan cume ade kak aisyah, kak sal, kak fuza dan aku .. itosan sampai lambat sket ... ( whuppss lupe abg tasmim takde malam tu .. die still kat mesia lagi time tu .. 1st time aku jumpe die kat skolah dalam bilik mesia .. aku tanye die direct time tu .. " errr ni sape ? " terase sangat la kurenggg* mase tu .. gomenne ~.. )

Mase tu aku kagum gile tengok internet bleh main 24 jam .. laju gile plak tu ..lagi satu aku kagum dengar handphone nye ringing.. gilakk aa macam bunyi radio .. mase tu ketai kak sal ngan ketai abo aa paling menarik perhatian aku sebab bunyi die susah nak digambarkan .. tapi agak best aaa .. fhuhhhh ... teruja kejap ...

Pnut sibuk memotong kek coklat yang baru dibawak dari mesia .. sendai plak sembang ngan matde abo sume .. belit dengan videocamnye .. time tu aku mmg tak reti nak wat gaye ape .. malu seh orang tala kamera kat muka .. hahah poyo giler .. itosan sampai sampai terus tunjuk baju kebaya biru yang dia dapat pemberian orang mesia kalau tak silap .. ade jugak senpaitachi lain duk main game kat bilik sebelah.. mase tu memang aku tak faham sepatah haram pun nihongo senpai senpaitachi nih .. .. fuhhhh .. kagum kagum ... ade satu kotoba yang aku ingat sampai sekarang belit sebut ... aku rase sape yg ade time tu mesti ingat kotoba ni .. SANJU GIRI GIRI ... aku rase nak tegelak lawak belit ni tapi takut salah timing .. tapi rase cam faham .. hahah tapi aku senyum je laaa ...
Malam tu aku ngan haizuan di suruh jikoshokai dalam nihongo .. beterabur gilerrr nihongo time tu .. rase nak terkucil sume ade bile senpaitachi sume menumpukan perhatian terhadap komunikasi kitorang .. tapi aku rase shiawase sangat mase tu .. bagi aku saat ni aku rase kitorang macam sebuah keluarga yang sangat happy dan.. inilah pengalaman yang memang tak ternilai dengan wang ringgit .. tak mungkin aku lupe sampai bile-bile .. aku ingat aku sampai citer kat mak ..

" mak .. mila happy duk kat sini .. mak jangan risau eh .. senpaitachi sume baik-baik .. alhamdulillah dapat Oita mak .. "

Camtulah aku rase shiawasenye mase memula sampai Oita ... aku rase beruntung sangat Allah bagi aku peluang sambung belajar kat dai nih .. semua baik-baik belaka .. the next day senpai bawak kitorang gi beli carpet ngan barang rumah .. benda pertama yang aku nak beli sampai sampai sini ialah PC .. so bile senpai tanye .. aku jawab PC walaupun ade gak sempai tak susume beli awal .. ade yang suh beli desktop .. ade yang kate tunggu next skolar .. aaahhh tak kire aku nak beli jugak .. ( tak tahan laaaa :p ) .. hehehe alhamdulillah akhirnye aku dapat pc idaman walaupun tak berapa power .. bleh la sampai skrang aku pakai alhamdulillah elok je tak banyak masalah ...
Aku ingat gi ngan senpai 2 nensei time tu beli brang rumah spt carpet dan pinggan mangkuk .. banyak gak barang yang aku dapat dari senpai menyebabkan hampir semua barang aku takyah beli .. aku dapat TV , periuk nasik, bantal, radio, tilam, futon dan segala menda menda basic sebab kak liza balik die tinggalkan sume utk aku .. mesti haizuan jeles time tu kan ??? hikhik .. sowwi la haizuan nak wat cemane kan .. hehehe

Satu peristiwa yang aku tak bleh lupe time pnut ngan sape tah bawak kitorang gi skolah naik bas sambil ajar ajar cara nak gi skolah naik kenderaan awam la nih .. ntah camne aku yang begitu nervous nak naik bas .. elok pintu terbukak je .. pnut dah naik .. aku " gedebukkkkk" depan pintu bas tu jatuh tegolek takde angin takde ribut .. ntah camne kaki bleh terpeleot time tu .. tapi kagum aa ngan nut pnut yang sangat macho sebab tak sket pun gelak kat aku .. die senyum sambil memberi kata semangat .. " laaa camne bleh jatuh .. bangun cepat .. meh naik naik " .. walaupun aku tgk muke die merah menahan malu dek pandangan nihonjin sekeliling .. muahahah nasib ko la pnut dapat kohai mereng .. kueng kueng *

Ish wokeh la dah penat menulis .. nak tido la .. arini letih ... esok nak kena study .. ahad ade exam .. so kepada kengkawan yang nak ajak berlipur lara tunggu sampai cek abeh exam naaa ..

oyasumik !!

No comments:

Post a Comment

Sponsor Kami