Fakhri & Mila

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Muhammad Muadz Hero No.1

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Muhammad Mus'ab Hero No.2

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Muhammad Nukman Hero No.3

Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers

Nuwairatul Iman

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

May 24, 2011

Mad of MACARONS !!

Yeahh , mmg aku sedang kegilaan macarons. Menatang apa nih ? Err .. bukan macaroni ye .. macamana rasanya ??? Errmm actually aku pun tatau rasanya macamana sehinggalah kali pertama ia masuk ke dalam mulutku setelah selesai kelas macarons yang aku join bersama PiqaBakery di klang 20/5/2011 hari tu. Punyala teringin nak rasa macaron ni sampaikan sanggup aku meninggalkan anak-anak kejap kat mak bapak aku semata-mata nak mendalami apa itu macaron. Dan akhirnya ... ten ten ten ...

 inilah hasilnya ! Amcam, best tak ?

 Lagi satu, untuk tatapan anda ? Geram kan ?

 Lagi ...

 Dan lagi ... (pinjam pinggan jacobs sat naa)

 Haaaa .. ni la dia first tester !!

 Lihat saja keasyikan wajahnya yg sedang menikmati macarons hasil tangan kami di kelas tadi .. huhu

Walaupun banyak 'air pocket' rasanya tetap emmmphhh !! Rangup di luar, lembut di dalam .. manis dan enak. Keasyikan macarons yang tidak dapat digambarkan dengan kata-kata. Dah belajar cara buat barulah aku faham kenapa harga biskut ni boleh sampai RM4-7 sebijik. Makkkk aiiii ... sapa nak beli ?? Haaa sbb tu la aku pi belajar cara nak buat .. at least anak anak dapat gak merasa makanan mahal ni dari air tangan ibu. 

Cikgu Nomie kate, jual macarons ni bukan jual biskut, tapi jual kehandalan kita tukang yang membuat biskut nih. Bukan senang nak jadi. Banyak pantang larangnyaa. Nak buat kena tengok cuaca, kena ikut resipi bebetul..Bahan nak kena perfect .. Salah sikit je, alamat BUANG je la .. aduhai .. memang betul .. 

CUBAAN PERTAMA ---> GAGAL !!

Esok cuba lagi, insyallah. Jangan putus asa !! rugi je bayar RM120 buat separuh jalan. Buat jangan tak buat. Tengah semangat nih. Semangat fuh fuh fuh .. 

1 comment:

Sponsor Kami