Fakhri & Mila

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Muhammad Muadz Hero No.1

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Muhammad Mus'ab Hero No.2

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Muhammad Nukman Hero No.3

Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers

Nuwairatul Iman

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Jul 7, 2005

nasihat untuk diri aku ...

aku hanya seorang hamba yang lemah ,

aku memerlukan petunjukMu ,

aku dagahakan kasih sayang Mu ,

tapi ....

kenapa aku bangga melakukan larangan Mu ?

kenapa aku megah melakukan dosa ?

kenapa aku tak rase gusar melakukan sesuatu yg aku tahu menda tu SALAH ??

hari ini aku sedar dan minta keampunan Mu ...

esok aku bisa melakukannya semula ,

aku takut ... tapi aku masih buat ..

bila nak berakhir semua tipu daya syaitan ini ???

sampai bila aku aku nak ditipu dek hawa nafsu ??

sampai bila aku nak rase seronok sokmo ... sampai bila ??

sampai nyawa dihujung tanduk baru nak bertaubat ? .. isk mampu ke aku mase tu ?

sampai nampak matahari dah terbit belah barat baru nak nyesal ? .. isk dah terlambat ...

abis tu bile ??

bile ?

bile ?

bile ?

terdetik hati ini bile seorang sahabat menasihati aku ...

Jangan bangga melakukan dosa , kerana Allah bisa melakukan apa sahaja mengikut kemahuannya ..

Jangan sampai Allah marah ... kau takkan mampu melawan kemarahan Allah SWT ... kau tak percaya kekuasaan Allah ??? ...

Jangan uji kekuatan Allah dengan kelemahan kita .. kelak kau menyesal ..

Ya Allah , campakkan ke dalam hatiku cahaya iman .. agar bisa ku nampak keagungan-Mu !!

No comments:

Post a Comment

Sponsor Kami