Fakhri & Mila

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Muhammad Muadz Hero No.1

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Muhammad Mus'ab Hero No.2

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Muhammad Nukman Hero No.3

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Feb 26, 2004

Hari Khamis malam Jumaat adalah hari yang dinanti-nantikan oleh warga Oita kerana setiap minggu diadakan majlis bacaan yassin dan kenduri.Alhamdulillah malam ni ramai juga yang hadir.Seronok dapat jumpa Kak Bibah dan Kak Huda ..dan senpai senpai lain .. banyak yang dibualkan .. tak jemu melihat telatah Ayong dan Adik yang aktif berlari ke sana sini bawak kaado masing masing.. Ayong masih mampu bergelak tawa walaupun cedera teruk semalam di skolahnye.. kakko iii ayong ne .. Asyraf yang tak lepas dari pelukan ayah dan mamanya menangis bila servis bertukar tangan kepada kakak dan abang yang tak dikenali .. ' sape plak mamat ni .. ?' kate Asyraf .. hehhe

Melihat telatah adik adik kecil ni .. teringat aku pada adik adik aku di Malaysia. Rindunya aku pada mereka. Tiba-tiba Kak Fuza ajak balik plak .. ni yang gundah gulana nih .. ermmm nak balik ke .. uwaaaa .. aku cuba kuatkan diri untuk tidak pulang ke Malaysia cuti musim bunga nih .. bukan ape .. disamping nak kumpul duit ... senpai senpai kesayangan ramai yang balik akhir bulan 3 nih .. Kadok , Abo , Belit , Matde , Aj , Farah , Abang Man dan keluarga serta Abang Mie dan keluarga .. boleh dikatakan separuh ahli keluarga Oita balik kepangkuan keluarga masing masing di Malaysia tahun ni.bak kate orang ...' Your Life Is Waiting ' .. nak tak nak terpaksa la aku menerima hakikat kepulangan mereka walaupun hati ini berat nak berpisah ..

Pertemuan dan perpisahan itu memang lumrah kehidupan. Aku paling lemah bile terpaksa berhadapan dengan perpisahan. Dan setiap kali berlaku perpisahan, air mata aku tidak malu untuk mengalir menggambarkan betapa sukar untuk menerima kenyataan itu. Tetapi realiti terpaksa kulalui. Kehidupanku tidak berakhir di situ jadi setiap kali berlaku perpisahan , aku terpaksa menguatkan hati untuk melaluinya.

Saat perpisahan yang paling sedih dan tidak dapat aku lupakan ialah ketika di KLIA masa mula mula nak berlepas ke Jepun 2 tahun lepas. Masa tu nak je menjerit gitau JPA tak jadi nak gi Jepun .. uwaaaaaa ...Sejak bertolak dari rumah lagi hati aku dah gundah gulana .. mampu kah aku meninggalkan mak, bapak dan adik adik tersayang .. melihat sahaja kapal terbang yang kejap-kejap berlepas tu .. terus air mata mengalir dan masa tu rasa macam nak suruh bapak yang tengah drive tu pusing balik keta balik Johor.Alhamdulillah dalam sedar tak sedar dah 2 tahun aku di Jepun. Dalam tempoh 2 tahun pun 3 kali dah aku balik Malaysia .. tu sebab cuti kali ni aku kuatkan diri ..

Bercerita tentang perpisahan ni aku teringat satu lagu yang sangat menyentuh hati. Lagu ni dalam bahasa Jepun .. kepada yang faham bahasa Jepun .. lagu ni pasti mengalirkan air mata anda ketika terpaksa melalui saat perpisahan bersama insan tersayang ...

"SAYOUNARA DAISUKINA HITO"

Sayounara daisukina hito
Sayounara daisukina hito
Mada daisukina hito

Kuyashii yo totemo
Kanashii yo totemo
Mou kaettekonai
Soredemo watashino daisukina hito

Nanimo kamo wasurerarenai
Nanimo kamo sutekirenai
Konna jibun ga mijimede
Yowakute kawaiiso de daikiraii

Sayounara daisukina hito
Sayounara daisukina hito
Zutto daisukina hito
Zutto zutto daisukina hito

Nakanaiyo imawa
Nakanaide imawa
Kokoro hanarete iku
Soredemo watashino daisukina hito

Saigo dato iikikasete
Saigo made iikikasete
Namidayo tomare
Saigoni egaoo
Oboete iku tame

Sayounara daisukina hito
Sayounara daisukina hito
Zutto daisukina hito
Zutto Zutto daisukina hito
Zutto zutto zutto daisukina hito

- kiroro -

No comments:

Post a Comment

Sponsor Kami