Fakhri & Mila

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Muhammad Muadz Hero No.1

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Muhammad Mus'ab Hero No.2

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Muhammad Nukman Hero No.3

Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers

Nuwairatul Iman

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Feb 25, 2004

Bangun pagi baru teringat rupenya aku ade kerja yang belum diselesaikan. Nakamizo sensei mintak tolong dua orang wakil pelajar Malaysia untuk mengendalikan satu program memasak untuk nihonjin 11/3 nanti. Jadinya arini ni aku dikehendaki menyiapkan resipi masakan yang bakal dimasak nanti. Setelah difikirkan masakan Malaysia yang mudah dan sesuai dengan selera masyarakat jepun , kami telah membuat keputusan untuk masak kurma telur , ikan bakar dan air asam... simple kan .. heheh sebenarnye maleh nak buat yang payah payah. Nihongo pun berterabur lagi.. kalau kena tanye ade yang berpeluh kang ..

Eh .. melody deringan yang sangat kukenali berbunyi tiba tiba .. alhamdulillah rezeki bila mengetahui ade salah sorang senpai ku yang akan mendirikan rumah tangga cuti haru ni sudi nak balanja aku dan rakan rakan lain makan Joyfull .. muahhhh bak kate pepatah rezeki jangan ditolak .. memang tak tolak pun .. heheh tima kasih daun keladi , lain kali leh banje lagi .. yek pekan .. Aku pun dengan muka selambernye mengorder makanan kegemaranku ebifurai teishoku .. seronotnya dapat menjamah ebifurai yang karikari .. ditambah dengan sosnye yang enak .. hehehe ..

Balik dari Joyfull terus mengadap pc balik belajar nak mencantikkan blog sendiri tapi malangnya masih gagal .. setelah ditukar berkali kali dan meng'copy' 'paste' kan pelbagai command .. aku masih gagal dan akhirnya aku pasrah .. esok la plak .. letih dah pala .. yappari kepala ku masih belum bersedia menerima command command programming yang melampaui tahap penerimaan manusia biasa seperti aku .. heheh ..

Tadi aku tertarik dengan satu sajak yang aku dapat dari satu laman web .. ni aku pastekan sebelum aku lelapkan mata untuk arini ..


Lembaran Hidup Wanita Solehah

Mampukah aku menjadi seperti Siti Khatijah?
Agung cintanya pada Allah dan Rasulullah
Hartanya diperjuangkan ke jalan fisabilillah
Penawar hati kekasih Allah
Susah dan senang rela bersama...

Dapatkah ku didik jiwa seperti Siti Aishah?
Isteri Rasulullah yang bijak
Pendorong kesusahan dan penderitaan
Tiada sukar untuk dilaksanakan...

Mengalir air mataku
Melihat pegorbanan puteri solehah Siti Fatimah
Akur dalam setiap perintah
Taat dengan abuyanya, yang sentiasa berjuang
Tiada memiliki harta dunia
Layaklah dia sebagai wanita penghulu syurga...

Ketika aku marah
Inginku intip serpihan sabar
Dari catatan hidup Siti Sarah....

Tabah jiwaku
Setabah umi Nabi Ismail
Mengendong bayinya yang masih merah
Mencari air penghilang dahaga
Di terik padang pasir merak
Ditinggalkan suami akur tanpa bantah
Pengharapannya hanya pada Allah
Itulah wanita Siti Hajar....

Mampukah aku menjadi wanita solehah?
Mati dalam keunggulan iman
Bersinar indah, harum tersebar
Bagai wanginya pusara Masyitah....





No comments:

Post a Comment

Sponsor Kami