Fakhri & Mila

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Muhammad Muadz Hero No.1

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Muhammad Mus'ab Hero No.2

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Muhammad Nukman Hero No.3

Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers

Nuwairatul Iman

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Nov 11, 2014

Flash Back !

Berkenaan ENTRY : Yeyyy, saya sudah berhenti kerja !!!

Ini adalah testimonial selepas 6 tahun 7 bulan saya bergelar SURI RUMAH SEPENUH MASA. Ops ! silap .. WORK AT HOME MOM ker ???

Alhamdulillah, syukur teramat sangat atas keputusan yang telah dibuat 6 tahun lepas untuk melepaskan tittle RND Engineer semata-mata nak tumpukan perhatian pada suami dan anak-anak. Keputusan yang tak terbayang dek akal 10 tahun lepas masa saya sibuk mengejar segulung ijazah. Rupa-rupanya segulung ijazah itulah yang digunakan bukan untuk diri sendiri. Tetapi digunakan untuk mendidik anak-anak kami yang 3 orang nih.

Bidang kejuruteraan tapi pengalaman 4 tahun di Jepun banyak mengajar saya untuk berdikari dan menjalan tanggungjawab sebagai ibu dan isteri di rumah. Tanpa ilmu mana mungkin terdidik anak-anak. Dan rugilah ilmu yang tinggi itu tidak disalur pada anak-anak saham akhirat kami berdua.

Pernah suatu masa, kami tak punya apa-apa melainkan beberapa ringgit untuk meneruskan kehidupan keluarga tapi hidup tidak berakhir di situ. Usaha tetap perlu berusaha. Tapi, setiap kali kesusahan itu datang, ia datang sekejap sahaja untuk menguji dan terus menguji. Rezeki yang datang bukan dari manusia. Tetapi dari Allah SWT. Tak pernah satu masa pun kami mengalami ketidakcukupan yang kritikal. Malah, walaupun bersederhana, kami bahagia.

Buktinya pada 3 hero kami yang sihat walafiat, alhamdulillah. Dengan perancangan pendidikan, dan terjaga makan minum sakit perit mereka. Harapnya perkembangan hidup mereka akan tersusun sebaik mungkin. Semoga Allah pelihara keluarga kami :)

Wallahua'lam.

No comments:

Post a Comment

Sponsor Kami