Fakhri & Mila

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Muhammad Muadz Hero No.1

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Muhammad Mus'ab Hero No.2

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Muhammad Nukman Hero No.3

Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers

Nuwairatul Iman

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Jul 14, 2004

Enkyori Love

Saikin aku rase cam nak nangis je .. banyak citer tak best aku dgr pasal enkyori love .. ade yang di'ambil' .. ade jugak yang meng'ambil' ..

Aku pelik kenapa susah sangat orang nak kekalkan Enkyori Love ( Percintaan Jarak Jauh .. ) Aku tak faham ape yang derang nampak pada cinta .. ntah la .. mungkin suatu masa dulu pernah berlaku pada diri sendiri dan alhamdulillah Allah kuatkan hati aku untuk terus bersamanya sampai sekarang .. alhamdulillah sekali lagi .. berdasarkan pengalaman .. aku sedih bile teman teman aku yang berkawan dah bertahun-tahun putus ditengah jalan disebabkan sorang Mesia sorang Jepun .. tak pun sorang Hokaido sorang Kagoshima ... Kenapa boleh jadi macam nih ??? Kenapa ???? Ade ke yang boleh bagi aku jawapan ..

Bagi aku .. selagi niat kita ikhlas .. dan mengikut jalan yang betul .. insyallah takde masalah .. lain lah jenis yang bercinta dengan niat nak kuar kuar makan same .. shopping nak berteman .. cuti je nak dating .. aku rase lah .. kalau niatnye pun dah lari .. susah lah nak kekalkan hubungan tu .. jauh bukan penghalang untuk meneruskan sesuatu hubungan .. itu pendapat aku la .. lagipun aku rase bercinta dekat dekat nih macam bahaya je .. kalau pandai jaga takpe la .. kalau tak pandai .. banyak dosa dari pahala .. aku rase la .. alhamdulillah kalau kite pandai jaga hubungan agar tak menuju kepada maksiat .. ( aku ni pandai je cakap .. ermm ntah lah .. sebagai manusia aku juga pernah melakukan kesilapan .. ) :(

Itu satu hal .. satu lagi .. masalah orang ketiga plak ..pelik .. memang pelik .. hairan bin ajaib .. kenapa ade jugak jenis orang yang tak reti bahasa .. dah tahu perempuan ke laki tu dah ade orang lain .. kenapa mesti ganggu dia .. biar la dia bahagia dengan sahabat dia tu .. biarkan dia .. kite bina la kebahagiaan kita sendiri .. manusia .. bile sidia jauh .. ade yg dekat melayan .. yang tanak pun boleh jadi nak .. itulah manusia .. fitrah manusia ingin rase disayangi .. tambah plak org baru ni dekat ... kalau kuat boleh la lawan .. kalau tak kuat .. nau'zubillah .. ( lagi skali pandai je aku cakap .. aku pun sebagai manusia pernah melakukan kesilapan .. semoga Allah mengampunkan dosa-dosa aku .. )

Semoga Allah terus kuatkan diri aku .. betulkan niat aku berkawan dengannya .. Datangkanlah cinta aku padanya kerana cinta kami padaMu Ya Allah ..

No comments:

Post a Comment

Sponsor Kami