Fakhri & Mila

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Muhammad Muadz Hero No.1

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Muhammad Mus'ab Hero No.2

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Muhammad Nukman Hero No.3

Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers

Nuwairatul Iman

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Oct 2, 2005

bila ku rasa ...

sebut perkataan hormat menghormati mesti selalu dikaitkan dengan tua dan muda , ibubapa dan anak , senior dan junior pendek kata dalam kehidupan seharian ni tak boleh nak lari dari sifat menghormati sesama sendiri especially bersama orang-orang sekeliling ...

tak semestinya yang tua semua betul dan yang muda mesti nak kena ikut kata yang tua .. apa yang penting penilaian sendiri ... yang penting hidup berkomuniti sentiasa kekal aman harmoni ... yang salah ditegur-tegurkan .. yang betul diperbetulkan lagi supaya nampak elok dan cantik mata memandang ...

jangan di depan lain bicara .. lembut gigi dari lidah ... di belakang mau pecah dinding rumah mengata itu ini .. tak baik memecah belah ummah .. Allah tak suka .. aku tak pandai bermain kata-kata ... apa yang aku nampak aku bisa bicara .. aku sedar ilmu belum penuh di dada .. sebagai manusia aku punya akal dan rasa ...

dalam sedar tak sedar tinggal lebih kurang 5 bulan lagi aku bisa meninggalkan bumi sakura ini ... pelbagai rasa yang tak mampu nak dicerita .. gembira untuk bersama keluarga , sedih meninggalkan teman-teman seperjuangan , gundah gulana ingin meninggalkan adik-adik tersayang .. mampukah adik adik meneruskan kehidupan di sini dengan pelbagai dugaan mendatang .. walaupun aku tak sehebat mana ... tapi aku tetap sayangkan adik-adik di sini ...

jangan disangka kehidupan yang sunyi tidak punya hati dan perasaan .. jangan pandai berkata tanpa usul periksa .. mungkin sukar untuk membaca apa orang rasa ... apa yang perting hargailah diri dan hormati hak insan lain ... jangan ikut sedap hati .. yang penting diri sendiri puas hati.. yang penting diri sendiri happy .. kehidupan bukan hanya disini .. masih panjang perlu dilalui ..

aku tak punya hak untuk berkata-kata .. yang pasti aku ingin bahagia .. mengharungi detik-detik akhir di sini .. aku pasti aku tak bisa kembali ke sini setelah pulang nanti .. biar lah aku hidup di sini dengan penuh bahagia dan sempurna ..

****************************************************************

hahahahhaha .. amcam .. suspen tak ?? ... dun worry beb i'm happy .. take it easy bebeh !!

No comments:

Post a Comment

Sponsor Kami