Fakhri & Mila

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Muhammad Muadz Hero No.1

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Muhammad Mus'ab Hero No.2

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Muhammad Nukman Hero No.3

Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers

Nuwairatul Iman

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Apr 20, 2006

Arini aku nak bercerita tentang ape yang aku nampak kat kilang ni yang aku rase kalau duk luar mungkin tak bape perasan kot .. bukan ape bile melihat environment camni aku rase pelik sket .. okay let me list one by one ..

Kenapa operator-operator kilang bleh pakai handphone yang canggih-manggih tak hengatnye la .. bukan nak pandang rendah kat diorang ke ape .. cume aku rase hebat betul diorang nie.. aku yg tgh gambaru nak save duit pun blom begitu berjaya .. mane derang dapat duit bebanyak eh ?? aku tengok member member engineer yang pakai hp nokia 3310 pun still ramai lagi .. handphone 3310 tu pendek kate kalo carik kat kedai dah takde jual lah betapa lame dan buroknye model itu .. tapi kalo nengok hp operator .. masyallah .. !!! sekecik kecik hp .. ade yang beso tapak tangan baby .. siap kamera , video function .. polyphonic tu toksah cakap la .. memang tak jumpe aa yg bunyi titt tittt tittt tu .. yang ade polyphonic song SO7, inul & too phat … huhuhu .. tatau la kalau hp diorang beli 2nd hand ataupun cetak rompak .. tapi kalau ikut mail arini dpd my bos, en.salleh bagi penyata gaji baru utk operator pengeluaran paling tinggi pun RM450 .. that one for high level jugak la .. kalau yg baru masuk .. plus bawah agensi lagi .. bape sangat la gaji derang dapat ?? kalau operator biasa plus minus RM420 .. ermmm … camne ye derang save duit ??

Okay yang kedua apa yang aku nampak diorang ni memang pandai bergaya .. kalau pompuan, rambutnye lurus mengalahkan artis artis jepun yang aku rase kos nak meluruskan rambutnye pun bukan main main punye harga .. at least 20 30 ringgit tu confirm la .. tak masuk lagi brg mekap yg derang pakai .. SK11 dan maybeline tu tak eran la .. tapi tatau la ori ke cetak rompak .. yang penting memang cun dan comel selalu lah.. kalau aku pk dua tiga kali gak la nak beli brg mekap memahal gitu .. nak gi facial pun tak sesempat lagi nih .. ( tapi tatau la kan sebab aku ni memang berkire sket bab duit muit nih , bukan ape .. dengar citer bapak aku sesusah jual nasik lemak, kais pagi makan pagi kais petang makan petang nak sara keluarga .. buatkan aku selalu terfikir, duit ni memang la tak bawak ke mati tapi kalau ade yg lebih baik , baik kite guna ke arah tu dpd bazir tak tentu arah .. tu aku pk la .. ) .. ermm .. tu baru pompuan .. kalau yang lelaki plak , rambutnye ade kaler coklat, hijau, merah, ungu .. pendek kate 7 kaler pelangi tu ade lah .. ngan fesyen duri landak dan macam-macam lagi ..
Nasib baik la kat kilang ni kena pakai uniform .. kalau tak .. aku rase orang mesti tak kenal mane bos, mane anak buah .. ahaks !

Minta maaf lah kalau ade yg kecik ati ngan tulisan aku nih .. aku bukan berniat nak under estimate sesape pun .. saje je menyuarakan pendapat, dan rasa hairan bin ajaib dengan fenomena yang berlaku di Malaysia nih .. kuat sungguh pengaruh luar terhadap anak-anak muda zaman skrang nih .. mana taknya, ramai yang sanggup bekerja hempas pulas teruk teruk semata-mata nak memenuhi kehendak diri untuk bergaya .. kalau tak nanti mungkin dipandang slek dek kawan-kawan.

Sorri to eberibody .. esok aku akan ditempatkan semula di HR .. jadi tak dapat la aku nak membebel lagi untuk beberapa hari .. atau mungkin sebulan dua bulan .. aku pun tatau status aku seterusnya .. atau mungkin aku akan bertugas di company lain ke pasni .. hahaha .. tatau tatau .. tgk la Allah tetapkan jalan hidup aku camne nanti .. selalu sangat ngomel pun kang org bosan gak .. mintak diri dulu ye .. babai .. wassalam

No comments:

Post a Comment

Sponsor Kami