Fakhri & Mila

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Muhammad Muadz Hero No.1

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Muhammad Mus'ab Hero No.2

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Muhammad Nukman Hero No.3

Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers

Nuwairatul Iman

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

May 12, 2004

Kekejaman yang tiada batasan

Terpaku aku melihat kekejaman manusia terhadap manusia sendiri .. apakah tiada rasa kasih dan sayang sesama insan sekarang nih .. mayat bertaburan tak dikuburkan , kanak-kanak main bermuzikkan dentuman bom .. isk ... ape sume nih ???

Tadi aku,jaja,peyex ngan jack dihidangkan dengan video mengisahkan pengalaman perempuan-perempuan yang di'rape'semasa perang Bosnia dalam kelas Peace and Gender .. Bukan saje pompuan yang dirape di temuramah , askar-askar yang melakukan kerja terkutuk tu pun ditemuramah ...

" Saya telah melahirkan 3 orang anak hasil perbuatan kejam tentera Serb ... saya tak tahu camne masa depan meraka dan saya tak tahu camne nak jawab bile mereka tanye sape ayah mereka nanti ... "

" Saya ditarik masuk ke dalam satu bilik ... dan 4 orang lelaki melakukannya sorang demi sorang ... "

Astaghfirullah al-Azim !!!

" Bape ramai perempuan awak dah rape .. ? "

" 5 orang .. "

" Awak ade adik pompuan ? "

" Ade ... 3 orang "

" Camne kalo orang buat kat adik awak .. "

" Saya terpaksa melakukannya atas arahan ketua saya .. "

Bodoh !!! ( dalam ati aku je nih ... )

Rasa nak baling kasut je kat die ... tak lojik langsung jawapan ...

Selama peperangan tu berlaku lebih 40 org wanita yang dirape , dibunuh dan dicampakkan dalam sungai .. ( ape tah nama sungai tu ) .. tu yang dicampak dalam sungai je .. tak kira yang dibiar bertaburan tepi jalan lagi , yang masih hidup lagi ... giler aaa manusia skrang nih ..

Dan fakta terakhir menyatakan lebih sejuta wanita telah dirogol sepanjang peperangan berlaku di dunia ini ...

" Cube kite fikir .. nape menda camni boleh berlaku ??? "

No comments:

Post a Comment

Sponsor Kami