Fakhri & Mila

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Muhammad Muadz Hero No.1

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Muhammad Mus'ab Hero No.2

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Muhammad Nukman Hero No.3

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

May 27, 2004

Antara buta dan gyu

Perbualan antara aku ngan Nakanishi Sensei ...

Tetengah buat jikken .. tetiba sensei tegur ...

"Aaaa Kamira san .. awak takleh makan daging kan .. ?"

"Ermmm .. daging babi takleh la .. daging lembu ngan ayam bleh ... tapi yang nihon nye tak bleh aaa "

"Oooo a ah .. saye dengar kena sembahyang dulu pastu potong baru leh makan .. kan kan "

"Aaaa betul la tu .. "

"Behtu awak tak pernahla rase daging babi .. ? Isk awak ni .. sedap tau .. sedap giler .. awak makan je la dendiam .. sape tau "

( hehehhe ... sabo je la sensei aku nih .. ) (~_~#)

"Eh .. tak boleh la sensei .. Tuhan nampak ... "

"Hehehe .. betul gak kan .. orang islam ni kuat betul percaya Tuhan ek .. orang Jepun mane ade agama .. takde tuhan pun nak dipercayakan .. bebudak Malaysia kat tingkat saye pun kalo gi party mesti mintak ikan ngan sayur je .. orang lain sume makan daging .. "

Tetiba Yamamichi nyampuk ..

"Kamira san .. ekis babi pun awak takleh makan ke ?? "

"Hehehe .. tak boleh la .. "

"Isk .. susahnye kalo gitu ... "

Hihihi kekadang kelakar tengok orang Jepun nih .. punye la pelik apesal orang islam tak boleh makan daging babi .. derang kate sedap la .. makan je la dendiam kalo nak rasa ( kalo kasik free pun aku tanak .. ) Ade yang suh aku tuka agama dulu kejap untuk makan daging babi .. pastu dah rasa, masuk la balik Islam .. hihihi .. kelakar kan ...

Ye la derang tak faham .. kite kena la explain .. tapi aku tak sampai ati plak nak terang kat derang tadi keburukan daging babi .. sebab derang sume makan .. kang ade plak yg takmo kawan ngan aku lepas nih .. heheheh .. insyallah ade peluang nanti aku terangkan kat derang nape orang islam diharamkan makan daging babi ...

"Errmmm .. muzukashiii naaa "

ps : buta = babi , gyu = lembu

No comments:

Post a Comment

Sponsor Kami