Fakhri & Mila

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Muhammad Muadz Hero No.1

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Muhammad Mus'ab Hero No.2

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Muhammad Nukman Hero No.3

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

May 6, 2004

Menarik di GWG2004

Tiba-tiba hari ni aku rasa nak berkongsi dengan kawan kawan sume sedikit sebanyak ape yang aku dapat masa kat Tsukuba aritu ... mungkin tak banyak yang aku dapat sebab banyak jugak aku terlelap masa pengisian .. heheh .. ngantuk sangat gamang dekinakatta ... tapi yang mana aku dapat boleh la aku tulis kat sini ...

Antara yang menarik ialah tentang perjuangan para anbiya' ... kesemua para anbiya' ni membawa risalah yang same tau ... yang pertama mengtauhidkan Allah SWT , yang kedua beriman kepada Rasul dan yang last beriman kepada hari akhirat ... Pastu ustaz ceritakan camne sukarnya para anbiya' ni berjuang menegakkan agama Allah .. Nabi Hud dengan Kaum Ad , Nabi Saleh dengan Kaum Thamud , Nabi Syuaib dengan Kaum Madyan , Nabi Musa dengan Bani Israel ... Akibat daripada kemungkaran diorang terhadap para anbiya' ni ... Kaum Ad dibinasakan dengan angin dingin yang kencang , Kaum Thamud ditimpa satu suara yg menggerunkan macam gempa bumi , Kaum Lut ditimpa hujan batu dan negeri diorang diterbalikkan sampai hancur dan Firaun dan kaumnya dibinasakan dengan taufan , belalang , kutu , katak ngan darah ... SUBHANALLAH !!! Besar sungguh kuasa Allah SWT kan ...

Bile kite tengok sekarang nih ... kemungkaran dah banyak berlaku ... bila bila masa je bencana dari Allah SWT boleh turun ... aku pun banyak buat salah ... bile difikirkan balik kenapa masih berlaku kemungkaran sedangkan kite dah diajar itu salah ini salah ... nape still buat ?? nape ?? aku pernah dinasihatkan oleh seorang sahabat .. dia kate bile kite tahu menda tu salah tapi kite still buat maknanya ade hijab antara kita dengan Allah .. kena buang la hijab tu .. kena latih diri kuatkan iman .. dekatkan diri dengan Allah ...

Takut sangat bile tgk kemungkaran di muka bumi ni dah melampau-lampau ... dah dekat nak kiamat .. kekadang sebut kiamat macam tak takut je ..aku pun same .. macam takde ape ape je ... Ya Allah .. buka kan la mata hatiku .. Tunjukkan aku jalan yang benar , jalan yang lurus jalan yang Engkau redhai ...
Nak memelihara IMAN .. kena lah menuntut ilmu , ikut perintah Allah dan yang paling penting menjauhi maksiat .. CUBA !!! jangan putus asa .. kay mila ..

Gambatte !!!

No comments:

Post a Comment

Sponsor Kami