Fakhri & Mila

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Muhammad Muadz Hero No.1

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Muhammad Mus'ab Hero No.2

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Muhammad Nukman Hero No.3

Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers

Nuwairatul Iman

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Oct 19, 2004

tokage typhoon (no.23 )


klik sini utk mengetahui perjalanan taifu


" No school tomorrow because of typhoon!! Please stay in a safe place "

tokage typhoon atau lebih dikenali dgn nama typhoon no.23 sedang melanda nihon dan yang paling menggerunkan pusat taufan ini ia akan melalui oita paling lewat esok petang... dikatakan taufan kali ini 4 kali lebih besar dari taufan minggu lepas yang agak besar.. taufan ini dianggarkankan berjejari 800km mampu menutupi 80% negara ini ketika pusatnya berada di nagoya.. taufan no.23 ini juga adalah yang ke 10 melalui tanah besar jepuh ini tahun ini dan berkemungkinan akan bertindih dengan taufan no.24 berjejari 220km yang jugak bakal melalui jepun tidak lama lagi..jika dilihat pada gambar di atas taufan no.24 berada sedikit di belakang taufan no.23 ini. 10 buah taufan yang melanda negara matahari terbit ini telah mengorbankan 102 orang dari seluruh negara.. disamping memberi kerugian di atas kerosakan bangunan , jalan raya dan sebagainya .

Mungkin kah ini salah satu petunjuk dari Allah SWT di atas kemurkaan-Nya kerana kemungkaran yang berleluasa sekarang ini.. fikir-fikirkan lah ..

"Orang-orang yang menyakiti Allah dan rasul-Nya, merekalah yang Allah melaknatkan di dunia dan akhirat, dan menyediakan bagi mereka azab yang hina." (33:57)

No comments:

Post a Comment

Sponsor Kami