Fakhri & Mila

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Muhammad Muadz Hero No.1

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Muhammad Mus'ab Hero No.2

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Muhammad Nukman Hero No.3

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Oct 30, 2004

rewang-rewang

sape tahu makna rewang dalam bahasa jawa ape ??? aaaaa sape tatau kena bajar lebih sket makna rewang .. bukan ape .. penting di kala kenduri kendara bile nak menjemput orang orang kampung nih .. bukan jemput makan ... jemput membantu potong-potong bawang , potong ayam daging dan sebagainye .. kalau sebut kat orang melayu 'rewang' maksudnye merayau-rayau .. kan kan .. aaa jangan silap sebut tau .. muehehhe

arini kitorang join rewang yg dianjurkan oleh jue dan azie yg esok akan membuka salah sebuah gerai di pasar ramadhan akeno menjual nasik lemak special dan kuih cek mek molek atau dengan nama jepunnye cek mek kawaiii .. heehehhe .. ramai juga yang datang tadi memeriahkan majlis .. ermm seperti biasa chef utama kite sape lagi kalau bukan makcik jaja yang begitu aktif menggerodek periuk masak sambal .. memang power aaa chef kite masak sambal .. menjadi gilerrr dan memang gilerr aaa kengkawan jue ngan azie makan esok .. silap silap ade yg merah idung telinga akibat kepedasan tahap cipan .. kitorang yg makan pun gatal telinga .. tatau la bebudak jepun nak gatal ape pulak .. ahakss !!

lagu yang sedang kengkawan dengar ni aku tujukan khas buat mak tersayang walaupun aku tahu mak aku tak bukak internet dah tak pernah pun tahu kewujudan blog aku nih .. kimochiteki ni .. aku harap mak aku tahu betapa aku menyayangi dia sepenuh ati aku .. bile aku sakit dia lah yg paling risau kat sane walaupun dia tahu dia takleh wat pape sebab jauh .. asal aku tepon je mesti dia jawab tepon dengan penuh suspen ..

" awat mak cam suspen je ??? "

"nape ?? ade pape jadi kat sane ke ?? sume ok ke ?? "

laaa mak aku nih .. orang tepon nak tanye kaba .. rupenye dia risau bile tengok berita macam macam jadi kat jepun nih ... taufan la .. gempa bumi la .. lepas ni ntah ape pulak .. tambah plak anak dia dua orang kat sini .. sian mak .. mesti mak sentiasa doakan mila ngan nuar kat sini kan ..

time kasih ye mak ...

No comments:

Post a Comment

Sponsor Kami