Fakhri & Mila

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Muhammad Muadz Hero No.1

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Muhammad Mus'ab Hero No.2

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Muhammad Nukman Hero No.3

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Oct 7, 2004

teman

ingin aku singkap kembali ,
kenangan lama agar bersemi,
ingin kuulangi kisah manis,
agar terus bersemadi ...

melihat kanak-kanak beruniform skolah .. berlari-lari mencari teman , berkumpul depan pakcik aiskerim ... teringat zaman aku skolah-skolah dulu..indahnya zaman tu dan yang pasti ianya tidak akan kembali lagi walau menangis air mata darah skali pun .. rindunye nak berlari-lari ke kantin bile loceng bunyi , takmo beratur panjang ... rindu jugak nak didenda berdiri kat luar sebab tak siap keja skolah matematik ... rindu nak dapat duit upah cikgu bagi kat sape yang posa penuh ... .. rindu nak pakai uniform skolah .. rindu nak main teng-teng ngan kawan-kawan kat depan kelas ... rindu kat kawan-kawan sume ..

aku skolah berpindah-randah .. dan boleh dikatakan disetiap skolah yg aku blajar ade sorang bestfren aku .. masa kat sek tunku malik , kulim , bestfren aku alya hanna .. kat sk taiping best fren aku hariati yusoff .. sampai skrang aku baik lagi ngan diorang .. tapi saiking aku tak dapat kontek yati :( sedihnye .. yati marah aku !!! i'm so sorry ... tapi aku ingat lagi zaman aku bebudak aku selalu lepak umah alya ngan umah yati .. jahat betui aku .. bile derang nak dtg umah aku mesti aku tak kasik sebab umah aku sepah .. umah derang beso .. umah aku kecik je .. asal petang mesti aku ilang gi merayap umah derang .. sampai mak bising ..

" aiii anak dara aku sorang nih tak gheti duk umah .. "

hehehhe .. anak dara zaman moden makkkkk ... ntah bape kali aku kena kunci kat luar umah sebab balik dah azan maghrib .. hehhe malam kitorang gi ngaji sesame .. kekadang derang tido umah aku .. besa lah bukan tido pun .. sembang sampai pagi .. heheh anak dara .. bukan takat mak bapak je yg kenal .. sampai tuk nenek pakcik makcik pun memasing kenal .. alhamdulillah persahabatan kitorang masih kekal sampai sekarang .. sayang sangat kat korang ...

ni baru duorang je sahabat aku yang aku citer .. baru dua skolah .. banyak lagi skolah lain .. dengan kata lain .. banyak lagi kawan-kawan yg aku nak citer .. tapi takpe la .. kang buhsan plak bace .. kengkawan aku ade yg dah kawin beranak pinak pun ade .. tak kurang juga yang masih solo .. ( cam aku .. ahaks !! )

kayla kengkawan .. lagu yg sedang korang dengar nih aku tujukan khas buat semua teman-teman , sahabat handai yang pernah mengenali diri aku yang comel ni .. aku rindu kat korang sume .. uwaaaaa !!!

No comments:

Post a Comment

Sponsor Kami