Fakhri & Mila

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Muhammad Muadz Hero No.1

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Muhammad Mus'ab Hero No.2

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Muhammad Nukman Hero No.3

Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers

Nuwairatul Iman

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Oct 21, 2004

cinta tu buta kan ...

kenapa orang kata cinta itu buta ? mungkin sebabnya bile dah bercinta mula la lupa semua , lupa kawan-kawan , lupa sedara mara dan yang paling takut sekali lupa Allah SWT .. bila dah bercinta apa yang ada kat pasangan kite tu semuanya best belaka .. walaupun apa yang dia ada ataupun apa yang dia suruh tu bertentangan dengan islam .

kadang-kadang kita takut dengan pasangan kita lebih dari takut kepada yang Maha Esa .. kenapa boleh jadi camtu ? mungkin sebab sebelum bercouple pegangan agama yang kurang kuat ... dan disebabkan persediaan rohani lemah maka mudahlah mengikut apa yang disuruh oleh pasangan kite tu ..

kerana terlalu sayangkan si dia .. dengan sedikit pujian mengatakan si perempuan lebih cantik berpakaian ketat ataupun mendedahkan aurat .. dengan rela hati diikut...kerana takut makwe lari .. di turuti jua ajakan si dia menonton wayang berdua .. malangnya suruhan Allah yang memang sejak azali termaktub dalam kitab suci Al-Quran sesenang dipelekakan .. ermm kalau manusia tak takut dengan Allah .. dengan siapa lagi ?? takut pakwe lari ?? takut girlfriend cari lain ..

mari lah kite fikir bersama ... semoga Allah memberi petunjuk kepada semua ..

No comments:

Post a Comment

Sponsor Kami