Fakhri & Mila

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Muhammad Muadz Hero No.1

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Muhammad Mus'ab Hero No.2

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Muhammad Nukman Hero No.3

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Oct 8, 2004

Awas !!!
Kebelakangan ini banyak kes kecurian dan pencerobohan
berlaku terutama di rumah pelajar perempuan...
  • sila pastikan pintu berkunci bile kuar umah
  • sila kunci juga beranda rumah anda
  • tingkat 2 juga menjadi sasaran

arahan : minami oita keisatsu

ermmm ... takutnye sekarang .. macam-macam kes ade .. sejak kebelakangan nih banyak pulak kes pembunuhan , pencerobohan dan macam-macam lagi .. yang menjadi sasarannye of cozz la pompuan .. dulu boleh la kate jepun ni selamat .. tapi skrang tak lagi .. tengok kat berita je pun dah takut .. macam-macam citer .. budak skolah kena sembelih dengan kawan sendiri pun ade .. tapi berita rogol seingat aku jarang la plak dengar .. mungkin ade tapi sikit la .. tak macam malaysia .. sebaliknye kat sini berita kecurian , pembunuhan ermmm memang banyak .. agaknye manusia sekarang jadi camni sebab tekanan .. kekadang tu puncanya kecil je sampai bunuh anak pinak ... ataupun mungkin ini semua bala daripada Allah swt kerana kelalaian kita sebagai manusia menunaikan tanggungjawab sebagai hamba-Nya ...

jepun ni bukan negara islam .. masalah rogol memang la kurang sebab diorang boleh dapat dengan senang .. tapi kat mesia pun ape kurangnya skrang .. banyak pusat-pusat hiburan dibina yang mendorong kepada maksiat .. bile dah maksiat bermaharajalela .. banyaklah menda lain yg membawa kepada keburukan berlaku.. bala yang Allah swt turunkan ni sebagai pengajaran kepada umat islam .. tu pun kita masih belum sedar .. masih bangga melakukan maksiat , mencabar kekuasaan Allah swt .. ( ingatan utk diri sendiri jugak sebenarnye .. )

cuti natsu lepas .. aku ikut kawan aku pegi satu tempat yg agak popular di mesia .. ermm kitorang pegi saje je la nak tengok tempat tu sambil temankan kawan nihonjin berjalan .. kebetulan aritu cuti .. dan kebanyakannye yang aku nampak macam org islam .. sampai je masuk waktu zohor , member nihonjin aku ni sound suh gi solat .. kitorang cari punye cari punye cari surau .. tak jumpe .. tanye dua tiga kaunter baru dapat tahu kat mane letaknye surau .. bukan surau pun .. masjid sebenarnye .. puas mencari baru jumpe setelah kitorang jalan turun bukit agak jauh .. terkejut la jugak sebab masjidnye diletakkan kat tingkat paling bawah satu bangunan yg sangat buruk dan kotor .. nak masuk pun kena lalu longkang yg agak busuk .. masuk je dalam masjid tu bau karpet lembab yg agak memualkan .. dan memang takde sape dalam masjid tu .. ermmm pelik jugak .. kat atas ramai je orang ...

tapi .. tak mustahil juga ada surau lain kat atas tu yang kitorang tak jumpe .. ataupun mungkin diorang yang datang tu semua menjamakkan solat .. maaa ne .. tapi berbalik pada jamak nih .. syarat yg membolehkan jamak adalah perjalanan yang membawa satu niat yg baik .. ermmm kalau ryoko gi yuenchi boleh jamak ke ??? ( aku pun musykil ... sape ade jawapan ? )

" nape masjid jauh sangat ??? seksanya nak gi masjid ni kena turun bukit .. tapi kat atas tu nampak cam ramai org islam .. tapi nape masjid kosong .. derang semayang kat mane ???"

member nihonjin aku tu tanye masa on the balik dr masjid ...

No comments:

Post a Comment

Sponsor Kami