Fakhri & Mila

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Muhammad Muadz Hero No.1

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Muhammad Mus'ab Hero No.2

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Muhammad Nukman Hero No.3

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Nov 16, 2004

raye raye raye

yeyy !!! raye .. kalau kat kampung dah dengar bunyi segala jenis mercun , meriam buluh ... riuh rendah dengan suara bebudak berlari sana sini .. tak masuk lagi riuh rendah mak budak kat dapur nuh .. sesambil rewang .. potong potong bawang .. ade je la cite nak diisukan tengah sibuk sibuk camtu .. bapak budak plak duk kat luar bakar lemang ngan ketupat ... aiii rindunye suasana camtu .. bile la dapat bersua lagi bersama keluarga tercinta ..

aku fikirkan .. mungkin sudah berakhir zaman aku beraya bersama semua adik-adik ku ... setiap tahun mesti ade sorang atau dua orang yang takde di hari raya pertama .. sian mak ngan bapak .. mesti sabishi bile ari raya pertama ade anak anak yang takde kat umah .. nanti aku balik .. ade lagi adik aku sorang kat sini .. dia balik sorang lagi pergi .. ermm mungkin 10 tahun lagi kot baru boleh beraya dengan kehadiran semua .. :( .. itupun kalau tak bertambah ahli baru dalam famili .. ( ahaks !! ) .. nak raya ngan adik-adik ... uwaaa akak rindu ..

sekarang ni alhamdulillah masih ade 4 orang lagi kat rumah beraya bersama mak ngan bapak .. mungkin dapat jugak hilangkan rase rindu diorang kat anak-anak kat sini .. walaupun mak tak nangis .. tapi mesti mak sedih cume tanak tunjuk je kot .. bapak pun diam je .. jarang nak tunjuk dia sedih atau gembira .. nanti mak yg citer kan .. bapak happy giler bile anak-anak dia tepon ..

aku terlalu merindui mereka .. rindu saat beraya di pagi hari .. kumpul dalam bilik .. beratur adik-beradik ikut giliran salam mak ngan bapak .. pastu adik adik plak salam aku memasing minta maaf peluk cium .. dah abeh sume baru kuar jumpe sanak saudara .. ya allah .. rindunye .. bile la dapat suasana yang same camtu lagi ..

ermmm mustahil .. bile dikire kire balik .. mungkin zaman tu dah berakhir .. kecuali dengan kuasa Allah SWT nihon bagi cuti tahun depan untuk balik beraya ... arienai ne !!!

No comments:

Post a Comment

Sponsor Kami