Fakhri & Mila

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Muhammad Muadz Hero No.1

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Muhammad Mus'ab Hero No.2

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Muhammad Nukman Hero No.3

Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers

Nuwairatul Iman

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Apr 29, 2004

Pengalaman Ngeri Hakata-Shinjuku !!!


"Diharap semua dapat berkumpul di Oita Eki setengah jam sebelum densya berlepas ... waktu densya 16:15 ...yoroshiku !! "

Tunggu punye tunggu ... punye tunggu ... punye tunggu ... aku , kak fuza , azie , jaja ngan fariq dah naik risau .. mane taknye .. pnut ngan abg tasmim kul 16:05 lom muncul muncul lagi ... mane derang nih ?tiket kat derang ... kate setengah jam ... ??? camne nih ??

Dan 16:08 gurai baru nampak derang terlari lari masuk eki .. ape lagi berkejaran la kitorang cari platform 4 .. elok sampai .. densya pun tiba .. semua masuk je densya terus densya gerakkk .. lewat sket je abg tasmim ngan pnut .. ade yg menangis ilang Y40 ribu ... ryokou melepas shushokukatsudou melepas ... tapi alhamdulillah semua selamat ...

Sampai Hakata ... semua siap siap nak naik bas plak ... sampai je bas terus kitorang naik .... Ntah kenapa mata aku tak boleh lelap dalam bas tu walaupun servis dia cam naik flight ... padahal badan letih yang amat ... apesal tah aku rase macam tak sedap ati jek ....

Tetiba ....

"Gedeganggg ..... " bunyi kuat dari belakang bas ... rase hentakan kuat kat tepi bas ...

"Ya Allah .. ape tu ? " aku ngan Kak Fuza dah pegang tangan masing-masing ... dalam kepala memang ingat Allah , mak ayah dan keluarga je .. nak menangis .. sume yg tgh tidur terjaga ... masing masing tertanya tanya .. tapi takde sape berani bersuara .. diam je sume .. agaknye masih terkejut kot ...

Pastu ade mamat jepun sorang nih gi kat driver .. ntah ape dia bebel aku pun tatau ... dalam seminit dua dia pun balik seki dia ...

Tetiba tayar bas macam zureru lagi ... Ya Allah .. skali lagi ... ape dah jadi sebenarnye nih ????

Mamat tu terus bangun gi kat pakcik drebar .... tetiba bas masuk ke kawasan rehat dan berenti ...

"Chanto setsumei shiro yo !!!!! " mamat tu jerit sekuat hati ... suasana dalam bas tegang sangat masa tu .... semua diam ...

Tetiba pakcik driver tu bangun .. dia minta maaf kat semua penumpang ..

"Saya minta maaf .. bukan saya mengantuk .. sampah saya jatuh tadi .. jadi masa saya nak amik sampah tu saya ter'lost control' stereng .. saya minta maaf ... "

Sampai kawasan rehat seterusnye ... kitorang diarahkan tukar bas sebab bas yg kitorang naik tu rosak .. dan kena buat laporan polis .. kelam kabut kitorang kemas barang terus kuar bas ...

Alamak .. getah rambut aku tertinggal dalam bas ... uwaaaaaaaaaa dan sampai Shizuoka baru sedar ...

Takpe la .. tapi pengalaman tu menyeramkan .. cam kes amuk kat dalam TV plak .... !! alhamdulillah dah selamat sampai pun .. otsukaresama !!!

No comments:

Post a Comment

Sponsor Kami