Fakhri & Mila

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Muhammad Muadz Hero No.1

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Muhammad Mus'ab Hero No.2

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Muhammad Nukman Hero No.3

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Jul 4, 2004

Aku vs Nihonjin

Itu tak siap .. ini tak settle .. arghh banyaknye keja tak buat lagi .. bukan tangguh keja .. memang tak sempat nak buat ... ke pengurusan masa yang kurang bijak .. orang kate kena wat jadual .. memang dah buat pun jadual .. tapi still tak dan jugak .. adehhh !! ape nak jadi ngan anak mak ni .. uwaaa ..

Isk saiking asyik citer menda tak best jek .. kan kan .. tuka topik sket .. tertarik dengan perkara yang terjadi siang tadi .. turun gi buang sampah kat bawah .. tetiba nampak ade sorang makcik tua tgh bahagi-bahagi kan sampah kepada yg boleh bakar ngan yg tak boleh bakar .. sian dia .. dah tua .. dan rasenye memang makcik tu tak dibayar pun utk susun sampah sampah tu .. saje agaknye dia tgk sepah sampah .. kandou seketika .. tak jadi nak buang sampah aku sebab aku memang jarang wakeru kan sampah .. sebabnye mane lah ade sangat sampah yg nak di wakeru kan .. dalam seminggu .. sampah moenai ade la satu tin ngan satu botol .. yang lain sume kertas , tisu dan sampah basah .. sebab sket sangat .. malas la plak nak wakeru .. aku letak kat tepi vending machine sebab kalau letak jugak kat tempat sampah tu mesti kena marah ngan makcik tua tu .. then aku naik la umah .. dalam setengah jam lepas tu aku turun balik nak buang .. takleh tunggu lame nanti kucing kaco abeh sepah sampah tu .. tapi nye ....... pelik .. sampah aku tu dah takde .. sape lah agaknye yang tolong buangkan sampah tu ??? ermmm mushkil .. secepat tu ade org yang prihatin ...

Terasa diri ni jahat sangat .. mulia betul hati orang yang tolong buangkan sampah aku tu .. dan mulia juga hati makcik tua yang sanggup berkotoran pegang sampah dengan rela hati tanpa dibayar .. isk orang jepun nih ... memang betul orang cakap .. nihonjin ni kalau jadi orang Islam .. derang akan jadi masyarakat yang mulia di sisi Allah .. sebab ape ??? sebab budayanya yang bersih , hormat menghormati .. menjaga hati tetamu , dan pendek kate ape yang islam ajar dalam kehidupan seharian ade dalam life style masyarakat jepun .. cumenye derang tak lepas dari arak dan judi .. tapi kalau diorang mengikuti satu ajaran tu .. diorang akan belajar dan ikut sebaik mungkin ... bayangkan kalau diorang belajar Islam dan percaya adanya Allah ... mesti diorang ikut sebaik mungkin ajaran Allah dan yang pasti .. cara hidup diorang pasti boleh membuatkan orang pandang tinggi pada Islam ..

Tengah cube tarik sorang kawan jepun ni masuk Islam .. doakan la ek ..

No comments:

Post a Comment

Sponsor Kami