Fakhri & Mila

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Muhammad Muadz Hero No.1

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Muhammad Mus'ab Hero No.2

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Muhammad Nukman Hero No.3

Lilypie - Personal pictureLilypie Breastfeeding tickers

Nuwairatul Iman

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Jul 16, 2004

Yassin Special Edition .. Muslimat Oita 2004 :P 
 
Alhamdulillah .. sekali lagi kami muslimat di Oita berjaya menjalankan aktiviti kami sesama muslimat semalam .. dikatakan special edition ( macam majalah plak .. ahakss !! ) bukan ape .. sebab kali ni special sket majlis nye kitorang buat sesama kitorang je kat umah kak lina ... bermula dengan solat maghrib berjemaah .. diteruskan dengan bacaan yassin dan tazkirah oleh kak fuza .. alhamdulillah topik yang sangat baik aku kira sebagai perempuan .. :) Disambung lagi dengan perbincangan bersama-sama yang hadir semalam .. sape lagi kalau bukan aku , kak fuza , jaja , ayu dan kak lina sebagai tuan rumah .. tajuknye ??? shhhyyy :P mane leh habaq .. hi..mit..su.. !!! heheh... ingat sekejap je perbincangan semalam .. rupenye terpanjang plak sampai melewati isyak .. dah alang-alang masih berwudhu .. kami teruskan dengan solat isyak berjemaah .. dah selesai sume .. ape lagi .. makan aaaa .. heheh macam macam juadah ade .. bawak sorang sket .. kenyanggg !!!  .. terlebih lebih makanan .. tapi takpe save utk breakfast esok .. heheheh 
 
Aku rase hubungan kami semakin rapat dengan adanya aktiviti sesama muslimat kat sini ... mulanya cadangan kak fuza untuk sama-sama bertadarus setiap minggu ... bace sorang sket je .. takyah panjang panjang ... takpe ... biar sket asal istiqamah .. alhamdulillah walaupun baru dua tiga minggu .. tapi memang terasa sangat ukhwah yg semakin rapat antara kami .. macam adik beradik .. tak malu untuk berbincang .. tak malu untuk bercerita masalah dsb nye ... walau dalam kesibukan macam mana pun .. masing-masing masih ingin meneruskan aktiviti ini .. tanpa rase berat hati .. alhamdulillah syukur sangat Allah bukakan hati kami untuk bersama-sama bersenang hati mendekatkan diri padaNya .. yang paling best .. kami dah tak malu sangat untuk jadi imam antara kami .. heheheh .. susah tau nak jadi imam .. tetiba kena tarik disuruh jadi imam .. tanpa persediaan .. tambahan plak kena waktu maghrib atau isyak ..  kalau dulu mesti berpeluh-peluh .. skrang berpeluh jugak .. tapi sket sebanyak keberanian dah ade .. keyakinan pun dah ade .. dan yang penting persediaan dalam diri dah ade .. takde la takut sangat .. betul tak ??? Syukur sangat Allah bagi aku berkawan .. bersahabat dengan teman-teman camni di Oita .. aku harap ukhwah kami akan terus kekal dan lebih rapat lagi di masa akan datang .. insyallah ...
 
Leka plak bercerita pasal kitorang kat sini .. hehehe bukan ape .. terase best dan shiawase .. dapat berjumpe setiap minggu dan sama-sama berdiskusi topik yang menarik .. berjumpe bukan sekadar bual kosong .. ade je isu-isu semasa mahupun hukum-hukum feqah dan sebagainye yang dijadikan topik perbincangan .. kalau ilmu Allah seluas lautan .. ilmu kita sebagai manusia nih .. tak sampai dihujung jarum pun .. banyak lagi yang orang lain tahu kite tak tahu .. melalui perbincangan lah banyak ilmu dan pengalaman yang boleh dikongsi .. kan ... seperti satu hadis nabi yang selalu didengar .. " sampaikanlah daripadaku walau satu ayat ... !!" aaa nabi dah cakap .. walaupun sket je yg kite tahu .. khabar-khabarkan .. insyallah besar rahmatnye daripada Allah SWT ..
 
Isk .. terpanjang plak .. eh aku pelik aaa .. apesal pc aku skrang nyanyi sendiri .. aku on je pc automatically terus ade lagu omputih yang tak pernah aku download tak pernah aku dengar .. dah la lagu seram belaka .. time aku bukak kul 2 3 pagi je jadi camtu .. dua tiga kali jugak dah jadi.. aku restart pc balik baru OK .. ade antu ke ?? ke virus ?? meremang bulu roma .. sape tau awat ??? .. dah check program yg run mase tu .. cume Yahoo MSG je .. takde menda lain .. ke aku terset automatically on Radio die tu .. tapi mustahil tak pernah plak aku usik setting YM nih .. uwaaaa PC aku berhantu ... !!!

No comments:

Post a Comment

Sponsor Kami