Fakhri & Mila

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Muhammad Muadz Hero No.1

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Muhammad Mus'ab Hero No.2

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Muhammad Nukman Hero No.3

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Jan 12, 2006

Ujian Lagi ...

Menyedari hakikat Allah Maha Penyayang ... aku yakin setiap kali ujian yang Allah turunkan bertimpa-timpa pasti ada hikmahnya. Semakin banyak ujian dari-Nya semakin banyak hikmah yang aku nampak .. Alhamdulillah .. Bersyukur ke hadrat Ilahi kerana dengan ujianmu itu aku yakin bahawa aku disayangi..

Dengan ujian itu aku semakin yakin bahawa Kau mengingati diri ini. Dengan ujian itu jugak aku semakin kuat melalui kehidupan ini. Bersyukur aku kepadaMu ya Allah ... Sesungguhnya hanya padaMu aku berserah ...

***** Titik*****

Bunyi macam tak best je .. Actually takde pape pun .. saje je takde keja nak buat .. sekadar mengimbas ujian-ujian yang pernah Allah bagi dan hikmah disebalik ujian-ujian tu .. Memang setiap ujian Allah bagi pada aku sampai sekarang pasti disusuli dengan suatu kebaikan ... FUSHIGI ... tapi tu lah hakikatnya .. kekadang rase macam tak percaya .. tapi ye .. memang betul .. bile di ingat ingat balik semua yang berlaku ade tersembunyi suatu kebaikan ... yang penting yakin dengan kasih sayang Allah SWT ... kan ? ntah la .. tu la buktinya Allah ni sayang hamba-hambaNya .. kekadang kita manusia je tak pandai nak bersyukur .. ikut sedap ati je nak buat ape ... maaa .. malas nak cakap banyak .. kang orang kate cakap je lebih sendiri pun buat .. pepandai pk la .. aku pun manusia biasa .. bukan malaikat yang tak penah buat salah ... ntah la .. ape aku bebel ni tah .. ngantuk dah ..

Okay lah .. abeh dah ngomel malam ni .. tido dulu .. Oyasumik ..

No comments:

Post a Comment

Sponsor Kami